reklama

Bicyklom na Sliezsky dom

Těch tisíc mil těch tisíc mil má jeden směr a jeden cíl, jeden cíl, ten starej známej bílej dům

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Opäť raz deň, ktorý som vychutnal. Opäť jeden deň, keď som šťastný, že mám Tatry takto nadosah. Vybral som sa na Sliezsky dom (1670 m. n. m). Tentokrát bicyklom.

Obrázok blogu

Prvú prestávku som urobil kvôli zvieratám a Tatrošovi pri hoteli Hubert. Koníky, holub, mačka a čierne labute ochotne zapózovali. Za nejaký ten proviant, samozrejme.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Bez nároku na honorár zapózoval jedine Tatroš i keď vystieral tie veľké paprče.

Obrázok blogu

Pobral som sa ďalej. Pohľad na kalamitou zdevastované Tatry mi stále pripomenie, že nič tu nestojí večne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Aj keď musím priznať, že kvety, čo momentálne zdobia miesta kedysi statného lesa, majú tiež svoje čaro.

Obrázok blogu

   

Obrázok blogu

 

Svoje čaro má určite aj reštaurácia v Tatranskej Polianke. 

Obrázok blogu

 

Pred sebou som mal najťažší úsek cesty. Samotný „výšľap“. V hlbokej podstate to ale nie je nič strašné. Hlavne ak máte okolo seba kopce, lesy, vodu, mimoriadne veľa zákrut a určite aj prívetivé tváre okoloidúcich turistov. Najmä tých nemecky hovoriacich. 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Ak už hovorím o nemeckých turistoch, na polceste sa ku mne dvaja prihovorili. Svojou chabou nemčinou som pochopil, že vravia niečo o tom ako rozdýchavam cestu. Na moje nesmelé "Ja, ja", sa iba s chuťou zasmiali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Na asi päťmilióntej zákrute ma upútal pozostatok zimy. Takto nechávať techniku váľať sa. C c c. 

Obrázok blogu

 

Po približne hodinke šliapania som zazrel dnešný cieľ, „známej bílej dům“. 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Zaparkoval som bicykel, obliekol bundu a hor sa doplniť tekutiny. Do hotela samozrejme, nie do Velického plesa.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Nakoniec som ešte zašiel k dvojkrížu, ktorý je tu postavený na pamiatku výstupu svätého otca, pápeža Jána Pavla II v roku 1995. 

Obrázok blogu

 

Dva pohľady...

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 

...a šup ho dolu predpísanou tridsiatkou :)  

Obrázok blogu

 

Bol som spokojný. Možno trošku unavený, ale pohľad za dnešním dňom... 

Obrázok blogu

 

...stál za to.              

Miroslav Sedmák

Miroslav Sedmák

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek. Jeden z milióna, milión z jednej. Zoznam autorových rubrík:  Cestou necestouPoetické počinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu