reklama

Test odolnosti žalúdka

Je až zarážajúce ako ďaleko sú niektorí výrobcovia a predajcovia ochotní zájsť, ak ide o propagáciu vlastného produktu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Neviem prečo, ale spoločnosť si zvykla byť napájaná hlúposťami, ktoré sa na ňu valia každých približne dvadsať minút z televíznej obrazovky.

Nezmysly v reklamných scénach, ako je napríklad nadhadzovanie 10 kilogramového vrecka pracieho prášku s nevídanou ľahkosťou útlou ženskou rukou, či naivitu nádherných rodinných, priateľských alebo iných stretnutí s konkrétnym produktom v ruke, môžete zažiť na vlastnej koži a to len za 1999,- slovenských korún mesačne bez DPH a k tomu bonus hadia kožka len za jednu korunu. Nechápete. Nevadí. Len nech to má farebný obal, boom akciu, ušetríte, kvôli vášmu zdraviu. Tak málo stačí a máme to doma. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nech už sa hovorí čo chce. Že reklama je marketingový produkt a že je potrebná, niekedy možno aj zábavná, alebo na druhej strane demagogicky pôsobí na určité sociálne skupiny. Nezbavíme sa jej. Možno ani nechceme. Pravdupovediac, v určitých oblastiach správania nás ovplyvňuje aj v pozitívnom zmysle.  

Ale povedzte mi jedno. Ako môže niekto vypustiť na verejnosť obrazovou formou takú nechutnosť, ako je momentálna reklama na nemenovanú zubnú pastu? Hovorím o scéne kedy vidíte umývadlo, odtok a do toho fľus. Prvý celkom normálny, nič neobvyklé aj na chodníkoch. Potom zubná kefka v pohári a ďalšie ráno. Umývadlo, odtok a znova trochu biologického materiálu na obrazovke, tento krát s prímesou krvi. Opäť zubná kefka v pohári a ďalšie ráno. Umývadlo, odtok a hnus. Vysvetlite mi, kto sa má pozerať na zakrvavené sliny neznámeho jedinca vykonávajúceho každodennú ľudskú potrebu? Vypadnutý zub by možno až tak nevadil, ale ten zhlúčik červeno-bieleho pľuvanca... Nehnevajte sa, ale čo to má znamenať? To sa má človek povracať rovno tam, ako sedí pred tou telkou?  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som naozaj zvedavý ako ďaleko zájdu reklamní mágovia, kedy nám vo svojom šote na náhrobné kamene predvedú aj nefalšovanú mŕtvolu, dočkáme sa možno pozostatkov ľudských výkalov na najjemnejšom a najvoňavejšom toaletnom papieri, alebo rozpoleného tela po autonehode pri porovnávaní bezpečnosti nášho najnovšieho modelu štvorkolesového miláčika s tými ostatnými. 

Ostáva iba dúfať, že etika a zdravý rozum nepustia. Že ľudstvo nebude mať žalúdok niečo takéto vidieť a nedovolí, aby to ovplyvnilo dopyt. Ak nie, ostáva jediné, cez reklamu prepnúť na verejnoprávnu.

Miroslav Sedmák

Miroslav Sedmák

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek. Jeden z milióna, milión z jednej. Zoznam autorových rubrík:  Cestou necestouPoetické počinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu